Prasidėjus vasarai, pasibaigė trečiąjį kartą inicijuotas projektas „Mokyklos eina“. Moksleivių fizinį aktyvumą ir bendruomeniškumą skatinantis projektas tęsėsi visus mokslo metus – nuo rugsėjo iki birželio. Pasibaigus projektui net 87 proc. dalyvių teigia, jog jų fizinis aktyvumas smarkiai išaugo.
Kova su blogėjančiais fizinio aktyvumo rodikliais
Pastaraisiais metais vis daugiau mokinių renkasi laisvalaikį leisti pasyviai. Tai atsispindi ir naujausioje „Lietuvos vaikų ir jaunimo fizinio aktyvumo ataskaitoje“. Dokumente nurodoma, jog kasmet auga mokinių skaičius, kurie po pamokų sėdėdami praleidžia dvi ar daugiau valandas. Atitinkamai mažėja einančių, važinėjančių dviračiu ar kita fizine veikla užsiimančių vaikų ir paauglių. Dėl šios priežasties prastėja jaunuolių fizinis pajėgumas, ypatingai širdies ir kraujagyslių sistemos ištvermė. Remiantis tyrimais, pastarąjį dešimtmetį situacija šioje vietoje reikšmingai blogėja.
Siekiant spręsti problemą, programėlė „#walk15“ kartu su Sporto rėmimo fondu trečiąjį kartą inicijavo projektą „Mokyklos eina“, kurio tikslas – pasitelkiant inovatyvias ir interaktyvias priemones skatinti moksleivių kasdieninį fizinį aktyvumą.
„Manome, jog, norint sudominti vaikus ir skatinti motyvaciją judėti, reikia pasitelkti jiems priimtinas, interaktyvias formas. Į projektą įtraukę mobiliąją vaikščiojimo programėlę sukūrėme tarsi žaidimą, skatinusį varžytis tiek vieni su kitais, tiek su pačiu savimi. Rezultatai rodo, jog ši strategija – pasiteisino. Net 87 proc. apklaustųjų dalyvių teigė, kad jų fizinis aktyvumas projekto metu stipriai išaugo, o net 68 proc. moksleivių nurodė projekto metu nuėję daugiau nei 1 mln. žingsnių“, – sako projekto iniciatorė ir programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė-Vilčiauskė.
Bendruomeniškumas skatina judėti
Ne paslaptis, jog didelę įtaką fiziniam aktyvumui daro ne tik asmeniniai, bet ir aplinkos veiksniai – bendraamžių, bendraklasių bei šeimos elgesys. Dėl šios priežasties projekto dalyvius motyvuoti aktyviai leisti laiką buvo bandoma per bendruomeniškumo pojūtį. Žingsnių iššūkiuose mokiniai buvo skatinami eiti už savo mokyklą arba klasę, iškelti ją į kuo aukštesnę poziciją lentelėje. Projekto metu jaunuoliai taip pat buvo kviečiami kurti interaktyvius savo mokyklos pažintinius maršrutus – kartu rinkti lankytinas vietas, galvoti trasos temas bei jų pristatymą.
„Mūsų progimnazijos bendruomenė labai mėgsta iššūkius, yra darni ir siekianti užsibrėžtų tikslų. Kadangi progimnazijos nariai dalyvauja įvairiose sveikatą stiprinančiose veiklose, ne išimtis buvo ir „#walk15“ programėlės organizuojami iššūkiai. Aktyviai įsitraukėme į projektą „Mokyklos eina“ ir tuo labai didžiuojamės. Projekto tikslas – rūpintis savo sveikata, mintimis bei nuotaika – atitiko mūsų lūkesčius, tad ėmėme skatinti visą bendruomenę registruotis į projektines veiklas. Džiaugiamės mokinių aktyvumu, jie konkuruoja ir individualiai, ir tarp klasių, ir tarp visos Lietuvos mokyklų. Mokinius motyvuoja dalyvaujančių mokyklų gausa, o progimnazijos bendruomenė džiaugiasi matydama nueitų žingsnių kiekį“, – sako Klaipėdos „Smeltės” progimnazijos mokytoja Evalda Enzinaitė.
„Mūsų bendruomenėje šis iššūkis – bendruomenę vienijanti veikla. Visiems buvo smagu stebėti savo asmeninius pasiekimus, renkant žingsnius. Ugdymo veikloje šis projektas leido dar įvairiau stiprinti savo sveikatą. Man kaip pedagogui, klasės vadovui nebuvo sunku motyvuoti mokinius dalyvauti projekto veiklose. Visų pirma, tai lėmė šiuolaikiški ir visuomenei reikalingi inovatyvūs įrankiai – „#walk15“ programėlė. Antra, žingsniuoti skatino noras priklausyti grupei – atstovauti savo mokyklą arba klasę. Galiausiai, prisidėjo ir asmeninė motyvacija – ketvirčių ir mėnesio nugalėtojo titulo siekimas. Apibendrinant, galiu drąsiai teigti, kad veiklos atitiko poreikius ir individualistų, ir komandoje dirbančių mokinių, ir „sergančių“ už mokyklą“, – teigia Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokytojas Arūnas Čekanavičius.
Projektas „Mokyklos eina“, kurį įgyvendina UAB Walk15, bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.